Proje Ortaklarımız

Üye Olun

E-posta:

Sitemize üye olarak bizden haberler alın.

KÜLTÜR ELÇİLERİ'NDEN İSTANBUL İZLENİMLERİ...

"Sevgili Günlük,

Ben İstanbul’a gelmeyi çok istiyordum. Ama ailemin izin vermeyeğini sanıyordum. Onlara söylediğimde izin verdiler. Ben buna çok sevindim. İstanbul’da boğazı gezmeyi çok istiyordum. İlk defa uçağa bindim bu yüzden çok heyecanlıydım. Ama uçakta fazla korkmadım. İstanbul’a geldiğimde bizim ketimizden ne kadar farklı olduğunu gördüm. İsanbul’un bu kadar güzel sanmamıştım. Düşündüğümden daha güzeldi. Boğaz bir başkaydı. Şu ana kadar böylesine güzellik görmedim. Açıkçası çok mutluydum. Boğaz turundan sonra Ayasofya Müzesi çok güzeldi. Ilk defa bir müzeye gittim, çok güzel şeyler vardı. Fotoğraf çekmeme izin vermediniz ama yine de çok mutluydum bu geziden sonra bende bazı değişiklikler oldu. En büyük hayallerimden biri gerçekleşti. İstanbul’u göreceğimi sanmazdım. Ama ummadığım bir anda bu oldu. Gönül isterdi burada birkaç gün daha kalmayı. Ama 2 gece kalmak da çok güzeldi. Beni ,İstanbul ile buluşturduğunuz için teşekkür ederim. ÇEKÜL Vakfı'nda olan herkese ve emeği geçmiş olan herkese teşekkür ederim."
                                                                                              Ceren BULUT / Elazığ

"İstanbul’a gelirken çok heyecanlıydım yeni arkadaşlar edinecektim ama içimde bir korku da vardı, göreceğim insanlarla belki de anlaşamayacaktım, kimseyle kavga etmek istememiştim. Günler geçince korkum da geçti, herkes çok iyiydi. Çeşitli etkinliklere katıldık etkinliklerden çok şeyler öğrendim. En güzel şey ise mavi bir düş olarak gördüğüm boğaz turuydu. Boğaz turu yaparken önemli mimari eserler gördük. Kültürümüzü ve zevklerimizi yansıtan sokak oyunlarımızın provasını yaptık. Biz Elazığ olarak mendil kapmaca oynayacaktık. Planetaryum odasına giderek çeşitli slaytlar izledik bugün Kültür Elçiliğimin bir çemberini daha büyülttüm.Yarın ben tam bir Kültür Elçisi olmuş olacağım."

Ayşegül SÜNER / Elazığ

"İstanbul’a gelirken çok hayal kurdum ve hepsi gerçek oldu. İstanbul’u çok beğendim öğretmenlerimiz çok iyi, oda arkadaşlarımız da tabi ki. Bence İstanbul tam bir kültür şehri keşke diğer arkadaşlarımız da gelebilseydi, biz çok şanslıyız. Bu fırsatı çok iyi değerlendirmeliyiz."

Seda ÇETİN / Elazığ

"Ben İstanbul’a geleceğim için çok heyecanlıydım. Ama İstanbul’a geldikten sonra heyecanım azaldı. Burda başka illerden arkadaşlarımızla tanıştım bunun için çok mutluyum. Bugünkü etkinliklerde oyunlar oynadık. Bende yeni oyunlar öğrenmiş oldum. Elazığ'a gittiğimde bu oyunları arkadaşlarıma öğreteceğim."

Ümmügülsüm AYDINLI / Elazığ

"Bugün çok eğlendim. Hep merak ettiğim yerleri gezdim. Ayasofya Müzesi'ni çok sevdim. Sultan Ahmet Camii’ne bayıldım. Çok heyecanlandım. Ayrıca çok da sevindim. Bugün Rahmi Koç Müzesi’ni gezerken çok çok çok sevindim. Çok güzel kareler yakaladım. Ailemle bunları paylaşacağım için çok mutluyum. Gelince yastık savaşı yaptık. Arkadaşlarla ayrılırken çok üzüldüm. Bu arkadaşlık duyguları bizim gerçek arkadaşlık duygumuzun kanıtıdır."

Ali KAYABAŞ

"Hepimiz hayaller kurarak çıktık yola. Buraya geldiğimizde ne yapacağımızı bilmez haldeydik. Bütün illerden gelen gruplarla birbirimize yabancı bakıyorduk. Hatta aynı odayı paylaştığımız arkadaşlarımızla bile kavga ettik. Ama zaman geçtikce, birbirimize konuşmaya başlayınca hepimiz en iyi dostlar olduk. Birlikte yastık savaşı yaptık, sabaha kadar konuştuk ve hatta aynı yatağı paylaştık. Artık hepimiz mutluyduk ve eğleniyorduk. Bir de bunların üstüne geziler ve bilgiler de eklenince hepimizin mutluluğu gittikçe arttı. Ayrılık zamanın da ise hepimiz mutsuzduk. Birbirimize o kadar bağlanmıştık ki ayrılmak istemiyorduk. Hayatımızda aynı yaş grubundaki arkadaşlarla aynı ortamda bir daha nasıl buluşacaktık? Ama mecburduk. Hepimiz üzgün ve karanlık bir şekilde valiz topladık. Her şey için teşekkürler."

Aleyna KÖSEÖMEROĞLU

"Sevgili Günlük,

Ben bu gezide ilk başlarda çok heyecanlıydım. Daha sonralar da ortama alıştım ve
çok çabuk uyum sağladım. Hocalarımız çok iyiydi. İlk başlarda ailemden ayrıldım diye çok üzülmüştüm ama gezi programı o kadar doluydu ki hiç farkına bile varmadım. Ben ilk defa uçağa bindim çok güzeldi. İstanbul’a daha önce geldim ama görmediğim yerleri gördüm. Çok eğlenceliydi, günlerimiz çok güzel geçti ki, nasıl geçtiğini anlamadım bile. Yani bir hafta daha uzasa kalırım. Çok güzel, eğlenceli günler geçirdik. Bu programı düzenleyen hocalarımız ve bizi ağırlayan Darüşşafaka eğitimclerine çoook teşekkür ediyoruz."

"Bugün çok mutluyumdum. Çünkü İstanbul’da spor salonunda diğer şehirlerle beraber kendi hareketlerimizi yapıyorduk. Haliyle tüm arkaşlarımızla birlik ve beraberlik içinde olmalıydık. Zaten de öyle olduk. Sonra tüm Kültür Elçileri ile birlikte etkinlikler yaptık. En çok sevdiğim uçurtma yapmaktı. Yaptıklarımızı dışarı çıkıp uçurduk. Bugün en çok yaşadığım duygu sevinçti. Çünkü arkadaşlarımla beraberdim. Bugün çok yorulacağımızı düşünüyorduk. Dünden kalan bir yorgunluk hissi vardı. Sabah kumanya alıp geziye çıktık. Sultanahmet Meydanı’ndan Ayasofya ve Rahmi Koç Müzesi’ne kadar gezdik. Buraları gezerken geçmiş aklıma geldi. Böyle güzellikleri gördüğüm için çok mutluydum ve sevinçliydim. Ama bugün gidiyoruz. Çok üzgünüz ama ÇEKÜL Vakfı’na çok teşekkür ediyorum..."