Proje Ortaklarımız

Üye Olun

E-posta:

Sitemize üye olarak bizden haberler alın.

KÜLTÜR ELÇİLERİ İSTANBUL BULUŞMASI 2008

Günlükler

Pazar günü saat 23.55'te Akşehir'den İstanbul'a gelmek için otobüse bindik. Pazartesi 08.00 sularında İstanbul'a inmiştik. İlk bakışta İstanbul'u sevmedim. Nedeni ise televizyonların hep kötü yanlarını göstermeleriydi. Ama yurda gelip bir iki gün kalınca, İstanbul'un çok güzel olduğunu anladım. Sürekli burada kalmak istiyorum. Neyse ben biraz da gezdiğimiz yerlerden bahsedeyim; Salı günü Ayasofya Müzesi, Dolmabahçe Sarayı ve Sultanahmet'e gittik. Hepsi birbirinden güzeldi, ama ben daha çok Dolmabahçe Sarayı'nı beğendim. Çünkü, Atam'ın yatağını daha doğrusu öldüğü yeri, hastalığında yaşadığı sarayı görmeyi çok istiyordum. Dileğim gerçekleşti, şimdi çok mutluyum. Ama bir yandan da çok üzgünüm, çünkü 4 Temmuz Cuma akşamı Akşehir'e gidiyoruz. Prof. Dr. Metin Sözen'e ve tüm eğitimcilere çok teşekkür ediyorum.

Tolga Öztin / Akşehir

Bugün gezdiğimiz yerlerden özellikle Dolmabahçe Sarayı' beni çok etkiledi. Atatürk'ün yatağını görünce çok etkilendim. Bunların tek sebebi de ÇEKÜL Vakfı, ona çok ama çok teşekkür ederim. Onun sayesinde görmediğim yerleri gördüm. Bu beni çok sevindirdi. Özellikle de Türkiye Kültür Elçisi olmak çok güzel bir duygu. Çünkü; bizler, yani Kültür Elçileri insanların sahip oldukları varlıkların farkına varmalarını sağlayacağız. Bu çok ama çok güzel bir duygu, bu duyguyu herkesin hissetmesini dilerim. ÇEKÜL Vakfı'na sevgiler.

Büşra Karaman / Niksar

Bugün tarihi yerleri görmemiz hem bizim kültürümüzü geliştirdi, hem de tarihimizi öğrenmiş olduk. Hem de çok güzel geziler oldu. Grup olarak gezmemiz hem bizim kaynaşmamıza, hem de yardımlaşma duygularımızı geliştirdi.

Elif Altaş / Ordu

Öncelikle şunu belirtmek isterim sizler sayesinde hiç gelmediğim, görmediğim yerlere gittim, bilgi edindim, vapur turu yaptım. Bununla o kadar çok gururlandım ki anlatamam. Onlarca çocuğun içinden benim seçilmem benim ayrıcalığımı gösterir. Dolmabahçe Sarayı, Ayasofya Müzesi, yalılar ve birçok yer gördüm. Sizleri çok ama çok seviyorum. Sizleri asla ama asla unutmayacağız. Prof. Dr. Metin Sözen sayesinde birçok hakkımız oldu. Son gün çok güzeldi, tiyatroda bizi tebrik ettiler. Sonra Candan Erçetin'i görmek benim rüyalarımda iken gözlerim bunu gördü, hem de canlı olarak. Kısacası sizleri çooooook ama çooook seviyorum.

Esen Tosun / Niksar

Bugün çok güzeldi. Başka şehirlerden arkadaşlarla tanıştık, onlarla ısındık, gezdik, kardeş gibi olduk. Onlarla oyun oynayarak adlarını öğrendik. Tekne turu yaptık. İstanbul'un denizi çok güzel ve temiz. Denizden yalıları, camileri ve tarihi yerleri gördük. Çok eğlenceliydi.

Semanur Yıldırım / Çanakkale

Vapur Gezisi

• Çok güzeldi.

• Neredeyse tüm İstanbul'u gezdik.

• Biraz serindi.

• Akış yönü ve bizim yönümüz tersti.

• Yalılarda benzer üsluplar kullanılmış. Beyaz renkler ağırlıklıydı.

• Rumeli Hisarı'nı gördük; üstten bakıldığında Arapça “Muhammed” anlamına geliyor. Ayrıca, Avrupa mimarları çalıştığı için Avrupa etkisi var. Yine de bizimle özdeşleşmiş. Çok ihtişamlı ve süslü, yapıları harika gösteriyor.

• Çarpık kentleşme dikkatimi çekti.

• Ağacı kesip ev yapmışlar.

Müze ve Saray Gezileri (En beğendiklerim – Top 5)

• Dolmabahçe Sarayı: Her salonun tavanına göre isim verilmiş.

• Ayasofya: Bir sürü mozaik altın kaplama olduğu için çalınmış.

• Sultan Ahmet Camii: Buranın diğer adı ”Mavi Cami”. Çünkü çok güzel çinileri var.

• Alman Çeşmesi: İçilmemesi gerektiğine rağmen insanlar içiyor.

• Arkeoloji Müzesi: Heykelleri beğenmedim. Çocuk alanı ve yerleşim yerlerini sevdim. İlgimi çeken bazı taşların dışardan getirilmesini istiyorum. Yine de çok beğendim.

Sadece gördüklerim; Haydarpaşa Garı, Galata Kulesi

İş sırası;

1- Konferans: Çok güzel şeyler anlatıldı.

2- Gezi: Çok güzeldi.

Gizem Kızılay / Malatya

Merhaba günlük. Ben ÇEKÜL'ü çok seviyorum. Hem de çok. Gezdiğimiz yerleri çok beğendim. Stantı da çok beğendim, böylece illere Çanakkale'yi tanıtmış olduk. Sergilediğimiz oyun güzeldi.

Handenur Demirci / Çanakkale

Bugün çok heyecanlıydım çünkü biz sunum yapacaktık. Kıyafetti, ayakkabıydı her şeyim hazırdı. Metin Sözen’le fotoğraf çekildik. Sonra tiyatro salonunda sunum yaptık. Ben öğretmendim. Herkes çok beğendi. Tebrik aldım, mutlu oldum, burayı ÇOK SEVİYORUM! Hiç bırakmak gelmiyor içimden burayı; ama çok betonarme var. Ben Niksar’ımı özledim. Havasını, suyunu…

Mervenur Metin / Niksar

Bugün çok mutluyum çünkü ilk defa Dolmabahçe Sarayı’nı, Arkeoloji Müzesini, Ayasofya ve Sultanahmet Camisi'ni ve daha birçok tarihi yeri gördük. Biraz da kültür elçisi olduğum için gururlandım. İstanbul çok güzel bir yer. Eserleriyle, havasıyla, kokusuyla çok güzel. Niksar bu yönden daha güzel çünkü İstanbul’un trafiği çok yoğun, ama İstanbul’u gerçekten çok sevdim.

Rüveyda Doğan / Niksar

Sevgili günlük;
Bugün Alman Çeşmesi'nde saçları örgülü bir Çin'li gördüm. Çok tatlı görünüyordu. Ayrıca Alman Çeşmesi'nin altın işlemeleri çok güzeldi. Daha sonra Sultan Ahmet Camisi'nde lale gördüm. İstanbul'un simgesiymiş, öyle dedi Hafize öğretmen.
İstanbul Arkeoloji Müzesi'ne gittik. Nike heykeline baktım, çok güzeldi. Zafer heykeliymiş diğer adı. Dolmabahçe Sarayı'nı görmek benim için onurdu. Atamız' ın vefat ettiği yer, çünkü yattığı yerde Türk bayrağı var.

Sümeyye Şanlı / Beypazarı

Buraya geldiğim için çok mutluyum. Yurdumuz çok güzel. Yemekler de iyi. Neredeyse bütün İstanbul’u gezdim. Çok güzel bir yer. “YAŞASIN ÇEKÜL”

Enes Saylan / Beypazarı

Bugün sandığımdan da güzel şeyler yaşadım. Dolmabahçe Sarayı’na ilk defa gittim. Orası sandığımdan daha büyükmüş. Bir yer bu kadar mı büyük olabilir? İşlemeler de harikaydı. Fotoğraf çekemememize üzüldüm; ama haklılar. Tarihi eserlere zarar gelirse gelecekteki arkadaşlar onu göremez.

Huri Koçak / Beypazarı

Biz bugün Sultanahmet Meydanı’nı, Topkapı Sarayı’nı Arkeoloji Müzesi’ni ve Dolmabahçe Sarayı’nı gezdik. Ayaklarımıza karasular indi, ama Dolmabahçe’nin güzelliğine mest olup yorgunluğumuzu unuttuk. O kadar güzeldi ki kelimeler yetmiyor anlatmaya…

Pınar Aydın / Beypazarı

Bugün İstanbul’da olmamızın ikinci günüydü. Bugün Ayasofya’da din, dil, ırk ayrımcılığının olmaması çok hoşuma gitti. Oradan Dolmabahçe Sarayı’na gittik. Atatürk’ün yatağını ve eşyalarını görünce çok duygulandım. Oradan da tiyatro çalışmasına yetiştik. Yorulduk ama yine de dinamiğiz.

Emre Gündüz / Gaziantep

Sevgili Günlük,
Bugün saat 07.30’da kalktık, 08.15’te kahvaltı yaptık, sonra odalarda dinlendik. Dışarıda sıra olduk ve Fatih Sultan Mehmet köprüsünden geçerek Avrupa yakasına gittik. Avrupa yakasında Ayasofya Müzesi, Sultan Ahmet Camisi, İstanbul Arkeoloji Müzesi ve Dolmabahçe Sarayı’na gittik. Orada Atatürk’ün 3 ay kaldığı odaya girdik, odalar çok güzeldi, çok duygulandım ve çok eğlendim. İyi geceler Sevgili Günlük.

Kübra Güneş / Kütahya

1. Gün: Yorgunduk, biraz gezdik ama yine de çok güzeldi. Kardeş kentlere ayrıldık. İlk gün biraz tartışmalı geçti ama daha sonra kaynaştık.

2. Gün: Çok gezdik, her yeri çok iyi inceledik. Kardeş kentlerle kaynaştık. 3. günkü tiyatro provalarını yaptık.

3.Gün: Tiyatromuz vardı, çok heyecanlıydık. Tiyatroyu yaptıktan sonra bildirge doldurduk. Stant hazırladık.